Gyülekezeti kirándulás 2019

Gyülekezetünkben sokéves hagyomány, hogy májusban útra kelünk.

Kirándulásunkon -­­­ 16 év után újra – bejártuk Debrecen és Sárospatak környékét, tájait és múzeumait.

Pénteken a reggeli áhítat után Debrecenbe indultunk, ahol jól felkészült idegenvezetőnk várt ránk, és egy négy órás sétát tettünk a városban. A Nagytemplomba belépve megcsodáltuk a fenséges épületet (1500 négyzetméter az alapterülete) és az orgonát. Láthattuk Kossuth székét és a Vizsolyi Biblia egyik eredeti példányát. A padlástérbe is fölmentünk, itt a két harangról láthattunk és hallhattunk érdekességeket, majd kiléptünk a panorámajárdára, ahonnan szép kilátás nyílik a városra.

A Déri Múzeumban megtekintettük a Krisztus-trilógiát – Munkácsy híres festményeit. Fényjáték segítségével avatják be a szemlélőt Jézus küldetésébe, a szenvedéstörténet mélyebb értelmébe.

Harmadik állomásunk a Református Kollégium volt, ahol beléptünk a nagymúltú könyvtárba is.

Este Sárospatakra értünk, elfoglaltuk a szállásunkat a kempingben lévő házakban, csöndes, zöld környezetben.

Szombaton reggel Mádra utaztunk, ahol a gyönyörűen felújított barokk stílusú zsinagógába látogattunk el. Ezt követően Vizsoly felé vettük utunkat, a látogatóközpontba. Az Árpád-kori műemlék templom freskókkal borított falai között, az 1590-ben nyomtatott Károlyi Biblia mellett elénekeltünk néhány zsoltárt és dicséretet.

Kora délután Füzérre érkeztünk, ahol a vár megközelítése izgalmas kalandnak bizonyult, de még gyülekezetünk idősebb tagjai is hősiesen megmászták a meredek hegyoldalt. Megérte. Tárlatvezetőnk lelkesen mesélt a vár történetéről, a kiállítás is lenyűgöző volt.

Vasárnap Sárospatakon vettünk részt az istentiszteleten, gyermekeinket szeretettel hívták a gyermekistentiszteletre.

A kirándulás utolsó állomásaként a Rákóczi-várat látogattuk meg. Pillantsunk rá az 500 forintos bankjegyünkre! A vár képét láthatjuk rajta.

Gyülekezetünk jövőre is útra kel, biztatom testvéreinket, hogy tartsanak velünk. Éljük meg a református gyülekezeti létet és együttlétet, dicsőítsük Istenünket ilyen formában is!